Leonardo DiCaprio’nun “Para Avcısı” filminin asıl kahramanı Jordan Belfort halen aldattığı müşterilerine olan 110 milyon dolarlık borcu kapatmaya çalışıyor. Filmde gecen butun hikayesi ise gercek!


 
 Ocak ayında Türkiye’de de gösterime giren, “Altın Küre” ödüllerinde iki dalda aday gösterilen “Wall Street Kurdu” (Wolf Of Wall Street) veya Türkiye’deki adıyla “Para Avcısı”, şimdiden büyük ilgi çekmiş durumda.

 Leonardo Di Caprio’nun canlandırdığı Jordan Belfort ise, gerçek bir karakter ve bugün bile dolandırdığı müşterilerine olan 110 milyon dolarlık borcu ödemekle meşgul.

 Film, 25 yaşında genç ve hırslı bir adam olan Belfort’un, yatırımcıları aldatarak kısa sürede köşeyi dönmesini, kazandığı tonla parayla pahalı bir hayat sürmesini anlatıyor. 

Yani gerçek Jordan Belfort’u. Zaten Brad Pitt yerine DiCaprio’yu seçen de kendisi. 1998’de yakalanan ve 2003’te para aklama ve hisse dolandırıcılığı suçlarından hüküm giyip 4 yıl hapis cezası alan, ancak 22 ayda çıkan borsa komisyoncusu Belfort, dolandırdığı yatırımcılara 110 milyon dolar borçlu. 

Hayatını anlatan iki kitap yazan, film anlaşmalarından kazanan Belfort, bunların yarısının tazminatlara gittiğini belirtiyor. 

Her konuşması 30 bin dolar 1990’larda ortağı bulunduğu Stratton Oakmont şirketinin o dönemde 1000 kişi çalıştırdığını anlatan Belfort, “Kötü bir insan oldum ama bu işe başladığımda kesinlikle böyle olacağım diye yola çıkmadım” diyor. 



  “Hisse dolandırıcısı” diye nitelenmesine “kırıldığını” söyleyen Belfort, “Biliyorum bu doğru ama asıl ben bu değilim. Bunu oğluma da, beni dinlemeye gelenlere de söylüyorum” ifadesini kullanıyor. Genç yöneticilere seminerler veren, konuşma başına 30 bin dolar kazanan Belfort, farklı şirketlere de danışmanlık yapıyor. Satış taktikleri büyük rağbet gören Belfort, ileriki yıllarda yeni kitaplar yazmayı ve işlerini yeniden yoluna koymayı planlıyor. Geçmişteki hatalarından ders aldığını vurgulayan Belfort, “Elbette Gandi olduğumu ya da beni duygusal anlamda eğiten formülü bulduğumu söylemiyorum. Sadece iyi insan olmaya uğraşıyorum” diyor. Oğlunun Wall Street’te çalışmasını isteyip istemediği sorulduğunda ise “Borsada yaratıcı bir şey yapmıyorsunuz. Sadece kar edecek kararlar alıyorsunuz. Bu da somut bir şey değil. Ona, yaratıcı şeyler yapmasını telkin ediyorum” yanıtını veriyor.



Kaynak :http://www.arcaajans.com/haber/ekonomi/gercek-kurt-h-l-borc-oduyor/7371/



1962 dogumlu su anda yazarlik ve motivasyon seminerleri veren eski wall street "beyaz yakali" suclu. kendisini "wolf on wall street" ve "catching wolf on wall street" kitaplarindan tanidigim yasadigi zengin, renkli ama carpik hayati guzel anlatimiyla samimilestiren yazar. suclari ortaya cikinca 22 ay hapis yatmistir - 
Kaynak: Eksisozluk

hapisteyken yazdığı, aynı adla sinemaya uyarlanan the wolf of wall streetleonardo dicaprio'ya oscar adaylığı getirirken, kitap wall street kurdu adıyla zodyak yayınları tarafından türkçe'ye çevrilmiştir.

(kaynak: http://literalaffairs.com/…yak-yayinlarindan-cikti/)